tisdag 6 november 2012

Val i USA!

Oj oj oj... Jag vet att inte många är speciellt intresserade av vad som händer i USA valet. Men jag tycker att det är viktigt, för att jag tror att valet kan påverka resten av världen för att USA har så stor makt. Jag hoppas att Obama vinner för att jag tror det vore en katastrof om Romney vinner. Om du inte förstår varför så kan jag säga att Romney är emot preventivmedel, homosexuella giftermål, och kan inte säga hur han ska förbättra ekonomin i USA, bara för att nämna några saker.

De som säger att Obama inte har uppfyllt det han lovar har rätt i att han inte har uppfyllt allt. Men jag tycker att det han har infört tex sjukförsäkring är grymt bra. Vad gäller ekonomin så hade vem som än blivit vald haft ett stort jobb framför sig och det krävs nog mer än fyra år för att fixa det.

Som sagt, mina åsikter. Du får ha andra om du vill men jag tycker såhär. Om du har läst hela inlägget och försökt förstå är jag imponerad av dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar