söndag 7 april 2013

Får jag säga vad jag tycker?

Ja efter en dag med lite färg här och lite dator där så fastnade jag på Lady Dahmers blogg och fastnade på ett av hennes blogginlägg. Detta inlägg där hon diskuterar om hur man förbjuder en kvinna att vara kvinna. Super intressant faktiskt, och hon har en bra poäng. Man kan inte förhindra att vara ett visst kön oavsett hur man klär sig eller vad man gör, man är den man är liksom. Även om en pojke springer omkring i rosa klänning är han fortfarande en pojke.

Det leder mig till nästa ämne. Jag är definitivt inte ett fan av hen. Istället för att banka in i barns huvuden att alla är vi en hen, varför kan vi inte lära dem att alla är lika mycket värda och har samma rättigheter oavsett om man är man eller kvinna? Hen skapar bara mer förvirring än nödvändigt, enligt mig...

Just ja, på tal Lady Dahmer så har jag faktiskt hamnat på hennes blogg en massa gånger utan att ens veta vad jag läser. Det var bara nyligen som jag faktiskt tittade igenom hennes blogg ordentligt (ja beror på vad som räknas med ordentligt...).

Ps. Jag har åsikter, en massa av dem (Mina vänner kan intyga). Det är bara det att jag aldrig skriver om dem på min blogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar